Fegyvered mindig kilestve, harcra kszen kvesse azt a vonalat, amerre nzel. Arrl az ltalnos vlekedsrl, hogy lelheted a sajt csapattrsadat, aki vletlenl felbukkan a lvonaladban, azt tudjuk mondani, hogy ha a csapatod nem elg sszeszokott s abban a szituciban tallod magad, hogy nem tudod, tbbi csapattrsad hol helyezkedik el, akkor jra kell szervezni (s/vagy tovbb edzeni) a csapatodat, mieltt tovbb haladtok.
A lopakods a dinamizmus felett. Meg kell prblni az els rintkezsig fenntartani azt, hogy ne vegyenek szre, azaz lopakodni kell. Bergni az ajtt, vagy berontani egy szobba csak akkor javasolt, ha biztosan tudjuk, hogy az ellensg az ajt mgtt van.
Soha ne menj be egy szobba vagy helysgbe anlkl, hogy ne tudnl merre s hogyan mozogjl el onnan, mert lehet, hogy csapatod ppen most stl bele egy csapdba.
A mozgs a kulcsa a jtknak...ha "camp"-elsz, biztos, hogy meg fogsz „halni".
Hasznlj "low-cap" trat CQB-hez...vigyl inkbb tbb trat vagy sprolj a lvssel.. Ez azrt javasolt, mert a "hi-cap" trak flrerthetetlen zrgst okoznak mozgs kzben, klnsen, ha csapatban mozogtok, felhvja az ellensg figyelmt arra, hogy rkeztek.
Lerohansa az ellensgnek csak akkor alkalmazhat taktika, ha a csapatod egyrtelmen szmbeli flnyben van az ellensghez kpest.
Soha ne llj meg egy nyitott ajtban.
Az ajtk megkzeltse

Soha ne kzeltsd meg az ajtt kzvetlenl. Kzeltsd meg a szltl, annyira, amennyire lehetsges...klnsen, ha az egy nyitott ajt...soha nem tudhatott milyen meglepets vr ott rd.
Mozogj olyan gyorsan s halkan, ahogy arra kpes vagy s nz be mindkt oldalra az ajtnak. Az ajtnl, gyorsan guggolj le, hajolj el s oldalazva mozogj az ajt egyik oldaltl a msik irnyban mikzben megbizonyosodsz arrl, hogy nincs ellensg a lvonaladban. (meg kell jegyezni ennl a pontnl, hogy az ellensg ltalban a legkzelebbi sarokban bjik meg az ajt mgtt.)
Miutn alaposan krbenztl az ajtn keresztl, maradj pr pillanatig nagyon csendben, hogy meghalljl brmilyen apr neszt. Ezrt arra van szksg, mivel brmelyik ellensg tudni fogja, hogy be fogtok lpni az ajtn s megprbl a lehet legjobb helyzetbe kerlni, amikorra belptek. A csrgst a „hi-cap" trjnak nagyon tisztn tudjtok hallani.
Ha nem hallasz mozgst, trdelj le, maradj nagyon alacsonyan s hirtelen ellenrizd le a legkzelebbi sarkot gy, hogy bebiccented a fejedet s visszahzod, amilyen gyorsan csak tudod. Egyszerre csak egy oldalt ellenriz. Ha nem lttl senkit az egyik oldalon, mg nem jelenti azt, hogy nincs valaki a msik oldalon. Az ellensg ltalban magasra fog clozni s valsznleg el fogja hibzni a fejedet, ha elg gyorsan csinlod s alacsonyan van a fejed.
Az egsz folyamathoz nem kell tbb 10 msodpercnl.
Belps
Ha az ellensg a legkzelebbi sarokban rejtzkdik a msik szobban, majdnem biztos, hogy meghalsz, ha berontasz a szobba. Ebben az esetben trdelj le, maradj alacsonyan s hirtelen lvsre tartod a pisztolyodat a sarok fel, s folyamatosan lsz.
Ha nincs ellensg az ajt mgtt, gyorsan lpj be, maradj kzel a falhoz s hagyd tisztn az ajtt. Tedd mindezt gy, hogy ne ruld el a pozcidat.
Folyosn mozgs

Nem akarjatok harcolni egy folyosn, klnsen egy keskeny folyosn nem. thaladskor halk gyors lpsekkel haladjatok.
Maradjatok nagyon kzel a falhoz, mikzben haladtok. Ha vannak oszlopok a folyosn, vgig haladjatok az oszlop takarsa mgtt vonalban. Ez a kis fedezs taln megvd attl, hogy megtmadjanak ellrl.
A csapat egyik tagjnak fedezni kell a csapatot htulrl s szorosan a csapat mgtt kell mozognia.
Lpje be s tiszttsd meg minden ajtt ami keresztezi a folyost...egy ellensges katona rohama brmelyik ilyen szobbl meglheti az egsz csapatot.
Elfoglals
Ha haladtok a folyos mentn, az els reakcija az ell halad embernek az legyen, ha meglt egy ellensget, hogy folyamatos sortzet zdtson abba az irnyba, ahonnan az ellensget megltta felbukkanni, hogy odaszegezze a szobba vagy a sarokhoz, ahonnan felbukkant. A csapat maradk tagjainak, akik nincsenek kzvetlenl a lvonalban, vagy ahhoz kzel, maradjanak az ajtk mgtt, vagy ha nincsenek ajtk, akkor hasaljanak le, mivel a BB-k, inkbb felfele szllnak, mint lefele.
A tz viszonzsa az ellensg rszrl nagyon kritikus lehet s minden csapattagot fel kell kszteni erre a reakcira. Nhnyan a csapatbl el fognak esni, de ez nem akadlyozhat meg tged s a csapat maradk tagjt, hogy ne viszonozd a tzet s hogy ne tudjon leszmolni az ellensggel.
Keres fedezket, ha biztosan lekttted az ellensget (de mg nem semmistetted meg), hogy meg tud tervezni, hogy foglaljtok el a pontot, ahol elakadtatok.
Csak ha hatkonyan odakttted az ellensget a sarokhoz vagy ajthoz, akkor tudod kitallni, hogy tmadjtok meg, mivel elrejtzni vagy megkerlni a folyost ltalban nem lehet.
Lpcshz - keskeny lpcshz

Ha a lpcs csak annyira szles, hogy egy ember fr el knyelmesen, akkor egy idben csak kt ember mozogjon fel s al egy idben. A csapat tbbi tagjnak lent kell vrakoznia. Ez megknnyti a gyors visszavonulst, ha a lpcshz valamelyik szegletben ers ellenllssal tallkoztok.
Egy embernek kell tartania a taktikai pajzsot s olyan alacsonyan kell maradni a lpcshz padljhoz, amennyire lehetsges s a msik embernek magasan kell llnia s a fegyverrel fedeznie, nehogy az ellensg megrohamozza a csapatot.
Ha az ellensg a lpcshz kijratnak takarsban van, akkor elmletben elg nehz elfoglalni a lpcshzat vesztesgek nlkl (felttelezve, hogy nincs grntunk vagy egyb segdeszkznk). Ebben az esetben az egyik alternatv megolds lehet, hogy ms utat keresnk a feljutshoz. Ha ez a megolds nem kivitelezhet, akkor fel kell sorakozni az els ember mg, az els embernek a pajzs takarsban meg kell rohamoznia a kijratot s felszmolnia az ellenllst....elfordulhat, hogy az els ember megsrl, de ha egyszer felszmolta az ellenllst a csapat tagjai tovbb tudnak menni. Ez klnsen hasznos akkor, ha a te csapatodban egyrtelmen tbben maradtak jtkban, mint az ellenfl csapatban.
A csapat maradknak fel kell rohannia s vdekez pozcit kell felvennie, miutn az els ember felszmolta az ellenllst gy vagy gy. Mivel az ellensges csapat tagjai halhattk a lvsek zajt, ezrt maradjatok vdekez pozciban, mieltt megindulntok tovbb.
Szles lpcshz
Kt sorban menjetek le vagy fl taktikai pajzs fedezete mgtt.
Roham az ajtn keresztl
A sebessg lnyeges dolog ebben az esetben.
Rohamozatok vonalban. Az els embernek t kell rohannia az ajtn lvs nlkl abba a pozciba, ahol az ellensg van...ez mgnesknt vonzza a lvseket....az els embert nagy valsznsggel le fogjk lni, ha az ellensg mr vr illetve felkszlt a tmadsra s a lvsre.
A msodik embernek rohamoznia kell azonnal, s le kell lnie az ellensget. Miutn kitiszttotttok a szobt, a csapatnak be kell sietnie a szobba, mert elg valszn, hogy az ellensg a csapat hta mgtt siet a helysznre ersteni az ott lv egysgeket.
Ha a szoba, amiben tartzkodtok, tmads alatt van
Tegyk fel, hogy a csapatod egy szobban van s az ellensges jtkosok sszegylekeztek, hogy lerohanjk a csapatodat.
Prseld magad a falhoz az ajt mellett s cloz egyenesen az ajtra. Felttelezzk, hogy ez a legkevsb valszn szg a bejv ellensgnek s ez adja neked a legtbb idt a cselekvsre, mivel a bejv ellensgnek idbe telik megfordulni s szrevenni, hogy a legmlyebb sarokban llsz. Szinte alig fogsz ltszdni s nehz lesz tged lelni, ha az ellensg vatosan a tanult mdon prbl a szobba behatolni.
Gyorsan ldd le azt, aki tjn az ajtn mikzben prseld magad a falhoz....csak egy lvsed van ltalban...